نمک طبیعی، ماده غذایی ارزشمندی محسوب می‌شود که مصرف روزانه آن مبتنی بر نیاز های جسمی، تا حدود مطلوبی نیاز بدن به یون ها را برآورده می‌کند که محققان از آن بعنوان تعادل الکترولیتی بدن یاد می‌کنند و به دلیل همین خواص ارزشمند و نیاز طبیعی بدن انسان‌ها به آن است که خالق جهان این ماده غذایی ارزشمند را محدود به جغرافیای خاصی نکرده است.
بدن هر انسانی به میزان معینی از یون ها (منشاء گرفته از عناصر معدنی) برای تعادل بخشیدن به خودش و استحکام بدنی نیازمند است. احساس خستگی، بی حوصلگی، عصبانیت و ضعف عمومی بدن ناشی از کمبود بسیاری از یون ها است که توسط مواد خوراکی به بدن تزریق می‌شود.
البته نمک طبیعی و نه نمک های تصفیه شده، مطمئننا می پرسید چرا؟
نکته مهم:
هر محصول طبیعی، ساختار ملکولی مشخصی دارد که وقتی دست کاری و کم و زیاد بشود، به محصولی بی‌خاصیت و یا مضر تبدیل شده‌است، مثل نمک تصفیه شده‌ که امروزه بنام سم سفید از سوی وزارت بهداشت معرفی می‌شود، در حالیکه بشر از آغاز خلقت نیازمند تغذیه از آن بوده است.
نمک حاوی عناصر معدنی بسیاری از قبیل سدیم، کلر، آهن، پتاسیم، منیزیم و در مجموع بیش از ۸۰ یون(عناصر معدنی) است که در کنار هم نمک را از عامل بیماری زا بودن، نجات می دهند. امروزه با تصفیه نمک تنها سدیم و کلر را به سفره های مردم وارد می‌کنند که خود عامل اصلی مرگ و میر ایرانیان تبدیل شده است.
آمار مهم:
طبق اعلام وزارت بهداشت از هر ۵ ایرانی ۱ نفر فشار خون بالا دارد. فشار خون بالا یعنی دریچه‌ی ورود بیماری های قلبی، بیماری مزمن کلیه و سکته های مغزی به بدن هر انسانی.
به قول مدیران وزارت بهداشت: «فشار خون، مهم‌ترین عامل مرگ و میر در ایران است»
مثال مهم:
نمک های موجود بر اثر تصفیه شدن و جدا شدن همه عناصر؛ فقط حاوی سدیم و کلر هستند که عامل اصلی فشار خون بالا و به تبع آن، سکته های قلبی و مغزی بوده و آسیب به کلیه افراد را با خود به همراه دارد.
نمک های طبیعی علاوه بر سدیم و کلر، حاوی مقداری پتاسیم به میزان مورد نیاز نیز است که این عنصر پتاسیم عامل اصلی کنترل فشار خون در بدن محسوب می‌شود.
کار مهم طهورا:
نمک های طبیعی بعلت ناخالصی و آلودگی های زیست محیطی از قبیل عناصر سنگین طبق نظر وزارت بهداشت از جامعه حذف شدند، یعنی آسان ترین کار ممکن، و بجای آن نمک های تصفیه شده و غنی شده با «ید» را روانه‌ی اشپز خانه‌ها نمودند.
مجموعه طهورا سعی کرده برای اطمینان مشتریانش با کشف و شناسایی معدنی مرغوب وعاری از آلودگی و پرداخت هزینه‌های آزمایشگاه، مطمئن شود نمک معدنی را که خریداری کرده است کاملا عاری از ناخالصی های از قبیل آهک و گچ و عناصری سنگینی از قبیل سرب و کادمیوم، جیوه و آرسنیک بوده و نمک ویژه خودش را وارد سبد تغذیه‌ای شما کند.
البته لازم است بیان شود نمک های تصفیه شده و غنی شده با عنصر ید به دو علت مضرر هستند
۱.تجمع ید اضافی در بدن و اثرات منفی ناشی از ازدیاد آن بر روی سیستم ایمنی
۲.ید طبیعی را از بسیاری از مواد غذایی از قبیل هویج، قارچ، ماهی، اسفناج، سیب زمینی و … می توان به بدن وارد نمود.
سوال مهم: نمک دریا بهتره یا نمک معدنی؟
حکمای ایرانی اولویت مصرف را به سنگ نمک یا همان نمک معدنی و احادیث دینی استفاده از نمک دریا رو توصیه می‌کنند. توجه به این نکته هم لازم است که نمک اغلب دریاچه های ایران بعلت اینکه محل دفع فاضلاب‌های صنعتی و کشاورزی تبدیل شده اند، دچار آلودگی‌هایی از قبیل عناصر سنگین بوده و بعلت مصرف روزانه این محصول بشدت برای سلامت افراد خطرناک محسوب می شوند و اگر نمک دریایی را مصرف می‌کنید حتما از فروشگاه برگه آزمایش مرتبط با سلامت آن را دریافت کنید.
پیشنهاد مهم:
خواص فوق العاده نمک طبیعی به معنی مصرف بیش از حد آن نمی‌باشد و هر فرد براساس نوع فعالیت جسمی خود می بایست مصرف نماید.

ویژگی های نمک طبیعی طهورا که از سنگ معدن حاصل شده است
•خلوص بیش از ۹۶ درصد (عاری از آهک و گچ)
•عدم وجود عناصر سنگین(سرب، کادمیوم، آرسنیک، جیوه و …) طبق نظر آزمایشگاه همکار سازمان غذا و دارو
•عدم غنی سازی با مولکول ید بعلت اثرات ناشی از ازدیاد یون ید بر روی سیستم ایمنی بدن
•حفط ساختار طبیعی و مولکولی نمک بعلت عامل اصلی ایجاد تعادل الکترولیتی در بدن (عدم تصفیه مکانیزه نمک)
۱.عدم حذف پتاسیم از ساختار نمک بعلت نقش آن در کنترل فشار خون
۲.عدم حذف کلسیم، منیزیم، آهن و … بعلت استحکام بخشی به استخوان ها و دندان ها
۳.عدم حذف مس از ساختار طبیعی نمک بعلت نقش آن رشد و نمو بدن
۴.وجود عنصر فلوراید طبیعی در نمک و اثرات آن بر روی کاهش پوسیدگی و افزایش مقاومت دندان ها
۵.سم زدایی از سلول های پوستی بعلت ایجاد فشار اسمزی در کاربرد موضعی نمک (استحمام)

• پودر شده با سنگ آسیاب مخصوص برای استفاده راحت در نمک پاش (عدم استفاده از ماده شیمیایی سیلیکات آلومینیم در راستای پوردی شدن نمک و سهولت استفاده)  سیلیکات آلمینیوم از جمله عناصر سنگین است که موجب آلزایمر و سرطان می‌شود)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *