تحلیل ویژگی های فیزیکی شیمیایی Physicochemical specifications نمک طبیعی معدن طهورا
تحلیل برگه ازمایشگاه محصول غذایی نمک طبیعی طهورا نشان می دهد که نمونه ارسال شده به آزمایشگاه با خلوص ۹۶.۵% با حد استاندارد سازمان غذا و دارو که ۹۹.۲% در حدود ۲.۷ درصد اختلاف دارد که بعلت طبیعی بودن محصول و وجود بیش از ۸۰ عنصر معدنی دیگر در کنار سدیم و کلر بعنوان عمده ترین عناصر معدنی نمک است.
نمک های طبیعی بر خلاف نمک های تصفیه شده که فقط شامل سدیم و کلر (حذف کلیه عناصر دیگر در فرایند تصفیه)، شامل اجزای دیگری از قبیل کلسیم، روی، منیزیم و در کل بیش از ۸۰ عنصر معدنی دیگر می باشد که باعث می گردد که خلوص ۹۹ درصدی مورد تایید سازمان غذا و دارو حاصل نشود و اگر به گزارش آزمون فیزیکوشیمیایی محصول نگاهی بیندازید وجود عناصر ارزشمند کلسیم، منیزیم و پتاسیم در محصول را مشاهده می کنید که نشان از نمکی کاملا طبیعی و ایمن است. (وجود عناصر کلسیم، منیزیم، روی و پتاسیم از عوامل اصلی ایجاد تعادل الکترولیتی و استحکام استخوان و دندان ها می باشند)
در واقعا اختلاف ۲.۷ درصدی با معیار سازمان غذا و دارو ناشی از وجود عناصر کلسیم، منیزیم و پتاسیم و بیش از ۸۰ عنصر معدنی ارزشمند دیگر است که نمک طبیعی را به محصولی ارزشمند تبدیل می کنند.
سولفات بعنوان یک عنصر آسیب رسان (آلرژی زا) در مواد غذایی هم در محصول طهورا در حد استانداردهای سازمان غذا و دارو گزارش گردیده شده است.
PH محصول نمک طهورا هم کاملا مطابق استاندارد ملی سازمان غذا و دارو است.
تحلیل گزارش آزمون فلزات سنگین محصول نمک طبیعی طهورا
برگه آزمایش طهورا درباره فلزات سنگین اثبات کننده چیست؟
اگر به برگه ازمایش دقت کنید تمام فلزات سنگین از قبیل سرب و کادمیوم، جیوه و آرسنیک در محصول شناسایی نشده است و از سوی ازمایشگاه (ND: not detect) گزارش شده است.
تنها فلز سنگین آهن Fe شناسایی شده در محصول بعلت ساختار طبیعی نمک است که آهن یکی ۸۰ عنصر معدنی موجود در نمک است که در پایین ترین میزان در محصول شناسایی گردیده شده است و نیاز طبیعی بدن به عنصر آهن را تامین می نماید. (میزان آهن موجود در نمک طهورا ۱.۷۴ است در حالیکه استاندارد سازمان غذا و دارو حداکثر مقدار مجاز ۱۰ را معیار قرار داده است)
لازم به ذکر است انتقادات زیادی به معیار های آزمایشی رسمی محصولات غذایی ایران وارد است . به طور مثال به روز نبودن این استانداردها است

چرا وزارت بهداشت مخالف نمک های طبیعی و غیر تصفیه شده است؟
حق کاملا با وزارت بهداشت است چون نمک های طبیعی بعلت ناخالصی از قبیل آهگ و گچ و آلودگی های زیست محیطی از قبیل عناصر سنگین بسیار خطرناک هستند و دلالان سلامت بدون هیچ اهمیتی به سلامت مردم آن ها را از سطح دریاچه ها جمع آوری و با بسته بندی شکیل به فروش می رسانند.

عناصر سنگین موجود در نمک حاصل چیست؟
امروزه نمک حاصل از دریاچه های کشورمان از قبیل دریاچه ارومیه و بسیاری از دریاچه های نمک دیگر در کشور، بعلت تبدیل شدن به مقصدی برای فاضلاب های صنعتی و کشاورزی سلامت اکوسیستم های خودشان را از دست داده اند و به محلی برای تجمع عناصر سنگین و میگروارگانیسم های بیماری زا تبدیل شده اند.
عناصر سنگین به چه علت خطرناک هستند؟
فلزات سهنگین، از مهمترین آلاینده های های زیست محیطی به شمار می آیند. این فلزات با بروز خطرات بهداشتی مانند کاهش رشد کودکان، بیماری های کلیوی، سرطان و سایر آثار نامطلوب بیشترین تاثیر را در تهدید سلامت شهروندان به همراه دارند.

متن تحلیل نتیجه این آزمایش ها پس از انتشار همینجا به روزرسانی می‌شود

تصاویر نتیجه آزمایش:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *