در طب سنتی ایرانیان گلاب طبیعت گرمی دارد و برای رفع استرس بسیار مفید و آرام‌ بخش خوبیست و تقویت‌کننده اعصاب است. نوشیدن و بوییدن آن برای التیام سردردهای ناشی از استنشاق هوای آلوده و رفع گیجی و منگی حاصل از آن مفید است.

تجارب طب سنتی درباره کاربرد خوراکی گلاب موارد ذیل را نشان می دهد.
۱)گلاب بعلت داشتن خاصیت ضد نفخ و بادشکن، باعث کاهش گازهای دستگاه گوارش می‌شود. این گازها ذرات ریزی هستند که یا جذب بدن می‌شوند یا به صورت باد از گلو خارج می‌شوند.
۲)مصرف گلاب برای دل‌پیچه‌ها مفید است به خصوص زمانی که نفخ به عضلات دستگاه گوارش فشار وارد می‌کند.
۳)طبیعت گلاب گرم است و مقوی معده، قلب، کبد و اعصاب بوده و ماده ای آرام بخش به حساب می‌آید. بدلیل همین خواص است که قدیمی ها مصرف گلاب را در روزهای سخت و پرتنش لازم می‌دانستند.
۴)گلاب و خواص بهداشتی و آرایشی:
پس از هر بار استحمام که منافذ پوست بازتر هستند، مرطوب کردن صورت با گلاب از اهمیت بسزایی برخوردار است. در این حالت اسانس موجود در گلاب به سرعت جذب پوست می شود که با توجه به اثرات آن در افزایش جریان خون، باعث شادابی پوست می گردد.
امروزه استفاده از اسپری گلاب برای پاکسازی و ترمیم سلول های پوست در برندهای مشهور جهانی استفاده وسیعی یافته است

۵)یکی از موارد استفاده ی گلاب جهت پاک کردن پوست
می باشد و می توان به جای محصولات شیمیایی پاک کننده، از آن استفاده کرد. استفاده ی دیگر آن جهت طراوت و تازگی پوست است که در غرب، توسط کمپانی های لوازم آرایشی و بهداشتی برای ساخت محصولات محافظت کننده پوست مورد توجه قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *